tisdag, januari 10, 2006

Paranoid Android

Min mamma fyllde ju år igår och hon blev tokigt glad för blommorna jag skickade. Hon ringde upp mig när hon fått dem och var alldeles utom sig av lycka. Det gjorde mig tokigt glad med! Nu blev jag inspirerad av det där och kom på att jag måste springa ut och köpa snittblommor till mig själv. Det är otroligt vackra och sen luktar det gott i hela lägenheten så länge de är vid liv. Vardagslyx.

Nu känns det som vardagen är tillbaka på riktigt i alla fall. Alla "helger" är slut och nu är alla affärer öppna som vanligt igen. En annan sak som gör det farligt att jobba natt är att man är ledig på dagtid och har mycket tid att göra slut på pengar. Så jag var nere på stan igår och shoppade. Konstaterade att man kan aldrig få för mycket skor, accesoarer och väskor. Inte jag i alla fall. Frågan är bara var man ska förvara allt. Jag måste nog byta lägenhet.

Var på jakt efter en kalender med. Herregud vilken djungel! Nu finns det kalendrar för alla saker. Golf, träning, trädgård(?). Jag kom på tanken att man kunde göra en personlig kalender... alltså kunan beställa en kalender med redan förtryckta viktiga saker i den. Nu står ju saker som självständighetsdagara och deklaration men jag vill ha en med alla mina nära och käras födelsedagar och andra saker som festivaldatum etc. Visst finns det en sån tjänst? Jag har för mig att jag hört talas om det. Om du vet nåt om det så kan du ju hojta i alla fall.

Köpte mig tillslut en rätt vanlig kalender. Hakar inte på kalenderhysterin riktigt ordenligt det här året.

Just det... Han... Han hörde av sig tillslut...

Andra bloggar om: ,

0 kommentarer: