söndag, januari 29, 2006

Inget är som man tror att det är

Såg den där Tandkrämsreklamen igen. Den med "IT-konsulten" eller vad hna är som sitter och berättar (oerhört trovärdigt) om hur hans tänder blivit naturligt vita av den där krämen som hans tändläkare tipsade om. Herr IT-konsult är ju i själva verket en B-skådis som blekte sina tänder i hopp om att få en roll i en dålig dagssåpa o hamnade i en reklamfilm istället. Eller var det nån som gick på att han var IT-kille? Jag brukar analysera reklamfilmer, du vet, fundera hur skaparen tänkt, vilken kategori av människor väder sig reklamen till etc.

I det här fallet se jag ingen som helst tanke bakom reklamen. Riktar den sig till framgångsrika medelåldersmän med lite halvtaskiga tänder? Jag tror i alla fall att de är tillräcklig smarta för att inse att kille i filmen är en dålig version av en "äkta människa". Varför bryr jag mig.

En sak till... Varför har folk kvar julpynt och skräp i fönsterna!? Blir helt vansinnig! Det är ju snart februari! Folk kan väl inte ha varit bortresta i månader och inte kunnat ta ner dem. Jag tycker det är oerhärt deprimerande när jag går utanför på trottoaren med vårkänslor i kroppen och plötsligt ser en julstjärna i ett fönster. Som en påminnelse om att det var faktiskt inte så längesen det var jul och att det är lååångt kvar till våren. Snälla... ta bort dem.

Ja just det. Den lilla följetången "Han". Eftersom det är känt sedan tidigare att jag är dramatisk så avslutar jag det kapitlet (har den inställningen i alla fall). Bollen är hos honom, den är verkligen det, och jag tror han inte tänker spela den mer. Jag vill gärna ha fair play i nästa match.

"guess i got what i deserve..."

2 kommentarer:

vuxetbarn sa...

:)

Är det inte han som även säger:

"Inte bara mina tänder, utan hela min mun har blivit bättre"

vad betyder det?...mun blivit bättre?...är också väldigt trött på de där reklamerna som de tror att folk ska gå på.

Mia sa...

Jag är väldigt nyfiken på om tandläkare rekommenderar nån speciell tandkräm eller inte.