torsdag, januari 05, 2006

Dirty laundry

Alltså det här med tvättstugan. Det står på våra regler att man bara får tvätta till 22. Men det måste ju innebära att man får använda alla andra grejer (torktumlar etc) där längre. Eller? Visserligen skramlar ju de lika mycket som tvättmaskinen men det står faktiskt att man bara får TVÄTTA mella 07:00 och 22:00. Vi får väl se om nån kommer och ringer på och klagar. Kommer förmodligen inte att hända här eftersom mina grannar är pigga på att skriva små meddelanden på bokningskalendern istället. Det började med att en skrev;

"Glöm inte att städa efter dig när du använt tvättstugan" (rätt neutral och oskyldigt)

Sen var det någon som hakat på klottertrenden och skrev;

"Speciellt Karlsson! Ta bort dammluddet i torktumlaren!" (Hallå!! Vadå hänga ut någon! Stackars Karlsson)

Vågar inte tänka på vad som kan komma upp där om trenden håller i sig.. Läste någonstans att anmälningar till polisen angående tvättstugefighter ökat rätt mycket de senaste åren. Hur jävlig kan man bli i en tvättstuga egentligen? Eller hur sura är folk egentligen? När någon hade glömt sin tvätt i torkskåpet och jag skulle hänga upp min så är det jag som skäms, jag tar ut tvätten och viker ihop den och lägger den snyggt brevid (eller "jämte", som det heter här) på bordet och tänker inte mer på det. Skulle jag inte gjort det kankse? Ok, jag förstår att man kan bli arg om tvättmaskinen är upptagen och man är väldigt tidspressad men är det inte ett rätt världsligt problem? Värre saker än så kan ju hända. Man behöver inte bli osams för det tycker jag. Helt skjukt att gå så långt som att anmäla det till polisen.

Bäst att jag springer ut och hämtar min tvätt nu...

Andra bloggar om: ,

0 kommentarer: