måndag, januari 16, 2006

Jönköping - Eskilstuna T/R

Även om jag längtar oerhört mycket efter våren och sommaren så har jag äntligen börjat vänja mig vid kylan. Det tog ett tag innan jag kom på hur mysigt det är med te under en filt, värmeljus och varm varm grönsakssoppa (i stället för en kall sallad). Det är så dags nu. Jag måste ändå erkänna att jag fick vårkänslor häromdagen när solen visade sig och det var (för årstiden) rätt varmt ute. Underbara vår.

I helgen intogs eskilstuna för att fira vän som inom kort blir 25. Förfesten var riktigt rolig. Mycket tjejsnack blev det. Det åts och dracks ända till en tjej, med BMI 18 typ, stolt berättar hur hon gått ner 8 kilo "bara" genom att sluta småäta. Det fick alla att titta snett på chipsskålen och tänka en till gång innan den sliskiga drinken blandades ihop. Det var då jag kom på varför jag tycker det är otroligt roligt och varför jag oftast förfestar med killar. Ytligt, skämtsamt och enkelt. Man glömmer allt vad komplex och tråkig vardag heter. Kan vara den enda gången som råa och barnsliga skämt funkar på mig med. Men omväxling förnöjer. Fotbollstjatet och den där ständigt aktuella hockematchen som bara MÅSTE diskuteras slipper jag ju med mina söta tjejkompisar.

När man är i Eskilstuna så kan man ju inte som ett Kent-fan låta bli att stirra i alla hörn om man nu (mot all all förmodan) skulle få syn på en av dem. Nej ingen i Kent var på coop på sveaplan, inte heller visade de sig på Harrys vid ett snåret heller. Surprise... (1-0 till Jönköping). Jag tror jag är lite besviken på Eskilstuna. Det kan ha varit vädret som gjorde det också, staden blev fruktansvärt grå och trist an den uteblivna solen och värmen. Sen att jag blev tvungen att uthärda en timme på schalgerdansgolvet inne på Harrys bidrog väl inte till Årest bästa stad. Man ska vet att jag faktiskt gillar att stå på dansgolv och har inga problem att bjuda på mig själv. Men snälla... schalger? I en timme? Nej... Där kastar till och med jag in handduken (2-0). För att upprätthålla den lilla rockimage jag försöker ha så gick jag till baren i protest och beställde in en whisky till tonerna av Depeche Mode, (2-1).

Borta bra med hemma bäst.


Andra bloggar om: , ,

1 kommentarer:

Mia sa...

när blev depeche schlager? jag och min kombo gick förbi några ur kent på stan i borlänge. fast det visstevi itne direkt. men det gick nån kamera efteråt och de skulle spela här på kvällen. =)