onsdag, januari 17, 2007

Männen finns här

Jag tror jag har löst det nu, min förkärlek till män med en gitarr och texter som berör, singer/songwriters à la Damien Rice, Lou Barlow, Mattias Edlund eller min kära vän Håkan Lycksell. Det är egentligen väldigt enkelt och jag borde fattat det direkt.

De (felsta) män, killar, pojkar jag har träffat i mitt liv har svårt, eller så är de bara motståndskraftiga till, att uttrycka känslor. Kankse är det nåt gammalt neadertalaktigt att inte visa svaghet what so ever eftersom det ger "fienden" ett övertag, jag vet inte. Men jag vågar säga att kvinnor, tjejer, flickor är bättre på att visa öppet hur de mår och känner.

Så att höra en man öppna sig, visa en sårbar sida är otroligt manligt i mina ögon. Det gör honom, paradoxalt(?) nog starkare än alla andra, det gör honom äkta och mer trovärdig. Höra honom berätta om ett krossat hjärta, kärleksfull relation eller om kvinnan han avgudar ger mig hopp att de faktiskt existerar... män.

Jag vet sen tidigare inlägg att män har känslor som oss kvinnor och kan bli sårade de med men jag behöver kvitton som stärker detta. Det är en av de sakerna jag behöver.

Sjävklart vill vi kvinnor att ni ska ett tokigt stort konto! Det kan nog alla med mig skriva under på.

Ja ett känslokonto alltså.

0 kommentarer: