måndag, januari 08, 2007

Jag är redo för 2007

Du vet den där känslan när man är kär, man glömmer bort det runt i kring, man svävar som på moln. Man blir liksom besatt på nåt sätt. Man längtar, man saknar. man kan inte låta bli.

Jag är kär.

För en vecka sen gick jag och köpte kärlek för 8 999:-. Så numer är jag sambo med ett efterlängtat piano och vi har en otroligt sund relation! Det är så skönt att komma hem till en lägenhet som inte längre är tom utan som har ett liv. Jag mår kanonbra! Jag rekommenderar ALLA att lära sig ett intrument, bli förälskad och leva lyckliga resten av sina liv. Herregud! Vilken kanonstart på året! Jag kommer aldrig att göra slut! Det blir inte mycket bättre än såhär.

Ja, Nej, jo, alltså,... Jag saknar ju fortfarande en man...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nytt år nya tider ny kalender.

Alltid ska det vara lika svårt. Jag känner mig otroligt kräsen, petig och snudd på snobbig när jag ska välja ut en fånig lite bok där jag kan planera in mitt kommande år i. Snacka om i-landsproblem. Där står jag, framför detta hav av kalendrar. Blåa, gröna, snobbenmöstrade, stora, små, fula, snygga.

Tar en av dem, tittar i den... Nej, den här kommer jag tröttna på. (och jag kan inte ens säga varför)
Tar en annan, tittar i den... Nej den här känns inte bra (och jag kan inte ens säga varför).
Tar en tredje, tittar i den... Nej... det här är inte "jag" (och jag kan inte ens säga varför).

Efter att ha vänt, vridigt, klämt, bläddrat i ett antar kalendrar så hittar jag äntligen en;

-Den här blir jättebra! (och jag kan inte ens säga varför).

Är det inte lite så med allt? Att man vet vad man INTE vill ha. Ska vi gå igenom all beslut på dåliga erfarenheter med andra ord? Innan vi tar ett beslut?


"Erfarenhet är det namn som alla brukar ge sina misstag"
- Oscar Wilde

2 kommentarer:

Mia sa...

Jag är i samma sits som du var med kalendrar. Sprang in på en bokaffär idag efter jobbet för att hitta en. Börjar känna mig lite vilsen nu utan att kunna skriva upp saker som ligger framåt i tiden. Men hittade ingen som var nog snygg och hade det rätta upplägget. Blir tvungen att åka in till storstan imorgon och leta vidare. =)

Anonym sa...

det låter mysigt med pianot du! grattis (eller nått) :)