tisdag, november 21, 2006

Fast nu är jag bara.. förbannad...

Igår var det en kille på mitt jobb som undrade hur "det gick" med den där killen jag träffade. Jag berättade för honom att vi inte hade kontakt längre, att jag inte orkade på grund av de (taskiga) förutsättningar och omständigheterna. Han undrade vad allt handlade om, varför det blivit som det blivit och jag berättade för honom precis som det var. Killen jag träffat under tid ville inte ha ett förhållande, var aldrig kär i mig och att han skulle resa bort och allt det där. Hans kommentar;

- Så han utnyttjade alltså dig?

Min första reaktion var;

- Nej!

Jag berättade för honom att jag visste reglerna från början, jag visste att han inte ville ha ett förhållande och allt det där. Så han har ju inte gjort nåt fel, han har ju alltid varit ärlig (vill jag tro) så då var det ju bara upp till mig hur jag skulle förhålla mig till allt och jag valde att stanna i alla fall så länge som jag gjorde, jag var kär.

- Ja, men då utnyttjade han dig ju.

- Men i så fall så utnyttjade ju jag honom lika mycket då?

- Nej, kvinnor kan inte utnyttja män. (?).

Här bli jag arg och försöker fortfarnade få det jämställt mellan kvinna och man. Men han fortsätter...

- Kvinnor är dom som har mer känslor och kommer att åka dit förr eller senare. Det gjorde ju du!

Jag bli tyst och inser att han har delvis rätt. Fast jag kan inte låta bli att vara arg. Så vi kvinnor kommer alltid vara utsatta på det här sättet? Borde inte evolutionen kommit ikapp snart? Kvinnor har väl "åkt dit" tillräcklig många gånger nu så att naturen har vaknat och insett att det är dags att rusta oss bättre.

Samtidigt undrar män över hela världen varför vi är cyniska och misstänksamma mot män. Herregud... Välkommen till en värld full av känslor.

Är vi alltid förlorare?


Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Mia sa...

Men visst kan det väl vara tvärtom också att det är killen som blir kär? Det måste väl ha hänt?! Kan ju inte vara samma visa varenda gång att tjejen är den som blir sårad.

Hade missat att du uppdaterat bloggen då min rss-funktion vägrade funka för just din blogg, taskigt.

Petter sa...

klart att killar kan bli sårade. det är jag själv ett levande bevis på. att tjejer har mer känslor är skitsnack. visst, ni kanske - generellt - "visar" känslor mer öppet, men vad man visar är inte allt...

Mia sa...

Har du valt att publicera en Atom-feed? Det är nog isf det som gör att jag inte ser dina uppdateringar via rss.

Überkloker sa...

Jag tycker det låter som att den kille du pratade med är rädd för att erkänna att även han kan bli utnyttjad. Ungefär som en struts; blundar man för problemet så finns det inte?! I hans fall handlar det väl kanske mer om förträngning.

Ett exempel på att killar kan ha lika mycket känslor som tjejer, eller mer: Jag har haft ett knullförhållande med en kille där vi båda kom överens om att det bara skulle handla om sex. Det slutade efter några månader med att jag (tjej) gjorde slut eftersom han började få känslor för mig.

Anonym sa...

Jo nog måste det kunna vara tvärtom också. Det kanske är vanligare att det är tjejen som blir sårad, men det kan ju inte vara så varje gång.

Känner precis igen mig i sitsen du varit i, och jag vägrade också se det som att han utnyttjat mig. Än idag vägrar jag för han ändrade sig ett år senare och allt är bra. Sånt händer också.

Så... din vän behöver inte ha rätt i att killen enbart utnyttjat dig och han har definitivt inte rätt i att det bara är tjejer som råkar ut för sånt.