fredag, december 09, 2005

Önskas; Snö

Sitter och tittar på tv. Det går inte att sluta. Jag beställde en digitalbox från comhem för ett tag sen och som välkomstpresent slängde de med alla kanler de hade till mig. Med en baktanke såklart; att jag ska fasta för dem så hårt att jag måste beställa hela paketet för en massa pengar i månaden. Lockande.. Men det är bara en kanal jag vill ha; MTV2. Underbara underbara tv kanal. Just nu spelas My Hero med Foo Fighters. För ett tag sen visades Disarm med Smashing Pumpkins, fick mig att rysa. Förmodligen av nostalgi och lite halvtaskiga minnen. Sen visar de massa Arcade Fire, Killers, Futurheads etc. Mycket indie. Lovet it. Får mig att vilja impulsköpa en DVD-recorder så att jag kan spara godiset till en annan regnig dag. It all comes down to music...



Men inget vara för evigt och snart sitter jag här med äcklig kommersiella och uttjatade hits på Mtv och Ztv. Jag måste köpa skivor.

Har varit ur balans de senaste dagarna. Min sömn har störts ordentligt och jag har så när som på somnat på jobbet. Jag har aldrig varit med om det.. Att jag är så trött att jag inte orkar hålla ögonen öppna. Insåg snabbbt att jag var en fara på jobbet. Kunde ha hänt hemska saker. Tur att jag inte är hjärnkirurg. Så efter att ha fått höra kommentaren att jag såg ut som nånting katten släpat in så var det dags att lägga pengar på skor igen. Anrda paret för den här månaden. Man kan inte få för många par. Det kommer faktiskt före skivor i buy-and-feel-good rating.

Innelistan;

  • MTV2 (har du läst ovan förstår du)
  • Ljus (elektriska, levande och framförallt många! Det är ju så mörkt annars)
  • Saffran (hur skulle annars lussekatterna smaka!)
  • Julkort (Ett julkort väger upp 10 räkningar i brevlådan)
  • Festivlebiljetter (Roskilde har släppt sina i alla fall! roskilde-festival.dk)
Utelistan;
  • Utebliven snö (alla vill ha snö, även de som inte säger de vill det)
  • Köer (är alla förvånade att det blev jul även iår?)
  • Julbord (ÄN är det inte jul... eller?)
  • Födelsedagar (ingen vill fylla år nära julen..jesus...)

0 kommentarer: