torsdag, december 29, 2005

Kommer du hit ofta?

Nu är jag tillbaka hemma igen, känns riktigt bra. Mamma utrtryckte sig tydligt att hon tyckte att det var tråkigt att jag måste åka hem igen. "Du har ju varit här så kort tid". Ja just det... Hon väckte mig innan hon åkte till jobbet och sa hejdå. Två timmar senare ringer hon från jobbet och säger att Jag och pappa kan ju åka "förbi" henne och köpa saker (hon jobbar på apotek) om det är nåt jag saknar som jag behöver ha med mig hem. Det hon egentligen ville var att träffa mig en sista gång innan jag åker. Men det är svårt att uttrycka känslor i den familj jag växte upp i.

Fick en liten bok av mamma. "Lilla boken med dåliga raggningsrepliker". Jag vet inte om jag ska ta det som en pik, att jag är dålig på att ragga efter som jag aldrig får med mig en pojkvän över julen. Men jag tror faktiskt det var som en kul grej. Men hur är det egetnligen.. inte sitter väl folk på raggningsrepliker som de plockar fram om de blir intresserad av nån. Eller? Roligast i boken var ändå svaren man kunde dra till med när man bli drabbad av en dålig replik och inte är så snabbtänkt. Exempel;

- Får jag följa med dig hem?
- Nej, jag försöker lära min katt att inte släpa hem äckliga djur och måste därför själv föregå med gott exempel.


Klockren. Det får mig att vilja skaffa katt ännu mer.

1 kommentarer:

paradox55 sa...

Jag frågade: Vill fröken ha barn med mig.

Det funkade både för August Strindberg och mig...