fredag, oktober 28, 2005

Du är aldrig välkommen, förbannade förkylning

Jag skulle se Tiger Lou, Christian Kjellvander dricka öl, sova gott på värdens skönaste soffa, spendera helgen med en av det godaste vänner. Men nejdå..

Den här helgen bestämde sig min kropp för att blir klen och förkyld i stället. Jag blir sjuk 2-3 ggr per år MAX och just den här helgen var inte passande för sjukdommar. (Fast ingen helg är väl en bra helg att bli sjuk på). Jag hade glömt bort hur jobbigt det är att vara sjuk. I morse var det fruktansvärt jobbigt att ta sig från sängen till soffan (2m), att sen ta sig till köket för frukost var ett helt företag. Ännu jobbigare blev det när jag upptäckte att jag inte hade frukost och gav mig ut för att att handla. Vägen till affären och tillbaka (200m) kändes mer som en lång uppförsbacke i motvind med en ryggsäck på 50 kilo som bagage.

Finns nog en anledning när folk råder en att "stanna inne" när man är sjuk. Skittråkigt.

Så vad gör man? Ett bra tillfälle att ta tag i sånna saker som måste göras men som man aldrig riktigt har tid till. Sortera sina CD skivor, rensa hårddisken, sortera kvitton, skriva klart låtar. Javisst. Utmärkt! Problemet är bara att jag inte orkar göra nånting sammanhängande längre än 10 minuter sen måste jag vila eller sova. Spenderade en hel del tid med min mobil dock, minst 10 minuter faktiskt. Hittade java-spelen på den. Shit alltså. Mycket har ju hänt sedan masken, som fanns på de gamla nokiatelefonerna du vet, när man växer ju fler äpplen?/prickar man äter. Jösses. Här var det plattoformsspel och rätt snygg grafik à la nintendo 8 bitars. Jag är imponerad. I min lilla mobil!

Jag måste sova...

0 kommentarer: