söndag, oktober 30, 2005

CD, DVD & NMA

De senste dagarna har varit långa, rätt enformiga och ensamma. God bless the Internet.

Jag år mycket bättre idag! (Tackar som frågar). Jag vet inte om det var alla de serier jag plöjt eller de litrarna av grönt the jag druckit. Vad jag är säker på är att förhandsbokningen av The Hjärta & Smärta ep, som Kent släpper i veckan, gjorde mig mycket gott. Jag har glömt vad mitt botemedel mot allt det otäcka i mitt liv har varit. Köpa skivor! Inte undra på att det har varit tungt ett tag. Kan inte minnas sist jag köpte en skiva. I förbyggande syfte (om jag mot alla odds blir sjuk igen) så slängde jag med en DVD-film också (det hade liknande effekt som skivor). Filmen jag aldrig tröttnar på (hoppas jag), Pulp Fiction. Så julen kommer tidigt i år!

Gårdagskvällen blir ju inte sämre när Kent intog scenen på Nordic Music Awards igår heller. Ja ja... Jag vet att det var playback... Det spelar ingen roll, jag älskar dem i alla fall. Det måste vara kärlek för kärlek handlar om att gilla sidor hos nån/nånting som är midre bra. Jag fattar inte varför jag inte kan tröttna på dem. Jag blir alldeles glad när jag ser dem live. Jag har nog blivit smått besatt. Btw tack för planschen P! Den är guld värd för mig. I owe you one.

Tittade faktiskt på nästan hela NMA igår. Fick se Mew på scenen igen. De är ju sjukt bra! Slår mig själv eftersom jag tenderar att glömma dem ibland. Det ska inte hända igen. De är ett grymt liveband och jag hoppas att få se dem igen. Jag rekommenderar dig att se dem om du har möjlighet. Coldplay gjorde också bra ifrån sig. Jag börjar ångra mig bittert att jag inte tog chansen att åka och se dem när de kommer. Men men. I övrigt var väl NMA som alla andra MTV jippon. Rätt ytliga. Kankse inte går att göra dem på annat sätt.


Bäst idag:
Carpark North - Human
Mew - She Spider
The Cardigans - Give me your eyes
Hello Saferide - Valentine's day

0 kommentarer: