söndag, november 02, 2008

Osynligt synlig

I dag har jag haft en sån där dag igen, när jag måste veta saker. Jag har det varje höst tror jag. En årlig avstämmning. Ett tyst avtal. Jag behöver livstecken från människor som inte är involverade i mitt liv längre men har varit det en gång i tiden. Människor som påverkat den person som jag blivit idag. Jag kan fortfarande inte förstår varför jag måste göra det här. Men jag blir lugn av det, att bara veta att någon finns kvar och jag är för feg för att ta upp en kontakt. Jag tror att jag respekterar personen fast nu när jag tänker på det... Vad har jag att förlora.

Det är alldeles för enkelt att hitta information med internet idag. Det får mig att tänka 10 gånger innan jag gör nånting som jag vet alltid kommer att finnas där, tillgängligt för alla. För vem som helst. Men sen tänker jag; vad spelar det för roll? Spelar det någon roll att någon får veta var jag bor, var jag jobbar, att jag älskar Tori Amos eller att jag varit med i ett åtgärdsprogram genom arbetsförmedlingen för att komma ut i arbetslivet. So what? Eller?

För dig som har dejtat via internet är det en livräddare att kunna veta åtmistone två saker om personen du ska träffa för första gången.

Så hur gör jag för att ångar mig? Kan jag ta bort allt? Kan jag ringa till en support och säga upp mitt medlemskap på internet? Ta bort allt! Det måste ju finnas hur många som helst som vill göra det.

Byta namn?

Jag ska nog leta upp en mailadress till personen i alla fall. Jag kan väl bara få ett "dra åt helvete" som värst antar jag.

0 kommentarer: