onsdag, september 17, 2008

Hösten är här

Jag tänker inte förneka det längre, imorse drog jag på mig höststövlarna på gott och ont. Gott efterson jag älskar dem, ont för att det kommer ta ungefär 10 månader innan man kan klampa ut i lätta ballerina skor igen i värme.

Men.
Men.
Men.

Icke att förglömma. Hösten är en underbar start på ett rikt inomhusliv. För att göra hösten lite roligare så tänker jag bidra med små ljus i mörkret.

1. Musik.
Nu har du tid att grotta ner dig i The Cure's samtliga album för att hinna ikapp alla andra som lyssnade in sig när de kom. Det bästa av allt är att The Cure är bara en i raden av artister som har en till synes outtömlig källa på musik.

2. Fotografier.
Handen på hjärtat. Har du sorterat dina sommarkort ordentligt? Nuförtiden finns de ju inte oftast på papper längre därmed inte sagt att de är ordning och reda bara för att de är digitala. Ta tag i det här nu! På köpet så sveps du med i glada sommarminnen. Har du papperskort från förra seklet så kan du passa på att sortera dem med, de har ju i så fall legat alldeles för länge i en låda.

3. Serier.
Äntligen! De regniga dagarna i somras var ju ordentligt pissiga och som vanligt så går det inte ett skit av kvalité på tv och man har sett alla sevärda filmer redan. Men nu är de flesta tillbaka igen, (i alla fall i Amerikansk tv). Heroes, California, One Tree Hill, Desperate Housewives, Greys Anatomy. Dags att börja frossa igen.
För dig som inte frossat lika hårt i detta finns gamla serier att tokplöja. För att få en skön feelgood-känsla i allt rusk så måste Gilmore Girl ses. Om du gillar för många dialoger, original och inte har fattat charmen med småstäder.

4. Gå ut.
Det är skittråkigt att folk låser in sig på hösten, för det gör dom (vi). Det är inte så konstigt att vi svenskar är tillbakadragna och lite svårflirtade, vi blommar bara på sommaren. Hade det varit sommar här året runt som i andra länder så hade vi också varit mer som sydeuropéerna, jag är helt övertygad. Så ge dig ut och gör hösten till en "sommar"period också. Ta ditt ansvar.

5. Skapa listor.
Det var faktiskt skitroligt. Jag ska nog göra det igen. Allt kan listas! Även om det känns rätt 1999.



Here everybody has a neighbour.
Everybody has a friend.
Everybody has a reason to begin again.
- Bruce Springsteen

5 kommentarer:

Mia sa...

Idag var även första dagen för mig att bära höststövlar. Jag stannade inte bara där, hade även fingervantar på mig! Och om du vill låna the Cure-skivor vet du vart du ska vända dig, haha. =)

annika sa...

Jag började faktiskt med fingervantar förra veckan.. Tycker det är ovanligt tidigt i år! Fast det är när tumvantarna kommer fram det är allvar.

Jag bara väntade på den inviten! Jag har lovat att börja lyssna på The Cure sen vi gick på gymnasiet ;). Det är dags nu.

African Sunrise sa...

kolla även in weeds, dexter och house!!

annika sa...

ja men gud! glömde jag skriva dexter? det är nog för att jag inte vet när den börjar igen. men den är grym! weeds får jag ge ett till försök, såg bara två avsnitt. går den fortfarande? house har jag lovat att jag ska se men det är svårt med att hinna med allt och ett heltidsjobb på det :).

Tack för inlägget!

African Sunrise sa...

ja weeds går fortfarande. tycker verkligen du ska ge det en chans. mycket underhållande :)

min absoluta favorit är californication.