tisdag, februari 24, 2009

Dagens ämne är självklart; Förlovningen

Det är fantastiskt roligt det här! Alltså jag menar det bokstavligt talat. Dagens tv-sändning med tillkännagivandet innehåller så mycket roligt. Den håller nästan samma kvalité som en videoupptagning vi gjorde i klass 8. Samma stakande vid replikerna och samma nervositet i blick och röst. Otroligt roligt.



I övrigt så vill jag önska de "unga tu" ett lycka till och så vill jag beklaga att ni måste ha regeringens godkännande för denna förlovning. Välkommen till 300-talet.

Och så har jag lärt mig ett nytt ord idag; "konselj". Å vilket användningsområde sen!

1 kommentarer:

Mia sa...

Jaaa, visst är det kul?! Jag satt och skrattade massa. Bäst är ju nästan Silvias otroligt "spontana" beskrivning av Daniel där hon ömsom tittar rätt in i kameran och ömsom tittar i fuskpappret och beskriver hur ödmjuk och snäll han är. Hade jag känt någon i sju år tvivlar jag på att jag hade behövt en lapp för att beskriva honom. =)