onsdag, augusti 20, 2008

What the Hell Am I Doing Here?

Igår gick jag vilse igen. Eller nej, jag var på ett ställe där jag inte visste var saker och ting låg runt om kring mig. Nackdelen med tunnelbana är att man får inte saker och ting hänga ihop.

-Vadå? Ligger inte t-centralen i en 90 gradervikel efter att ha åkt spikrakt förbi bromma, alvik, hötoget? Hm..

Hursomhelst. Igår kom turen till Kungsgatan och hötorget. Jag kliver av tunnelbanan, går för en gång skulle upp på rätt ställe och hamnar precis på kungsgatan. Är otorligt stolt över mig i just detta ögonlbick, trots att jag känner mig otroligt dåligt ful, otrendig och småfet när alla smala modelliknande tjejer (och killar) går förbi. Det luktar stureplan...

Eftersom jag inte vet var Sagabion ligger så ringer jag P som jag ska träffa. Hon skrattar gott åt det faktum att jag inte hittar. Igen.

-Gå mot stureplan, vet du var du går då?
-Nej.
-Haha, ok.

Följande prat handlar om att identifierat diverse butiker och väderstreck tills det jag vet var jag ska gå. Äntligen dyker ett bekant ansikte upp och vi kan gå in i biosalongen där tack och lov stolar och rader är nummrerade så man hittar.

1 kommentarer:

Mia sa...

Skrattade gott åt din 90-gradersgrej. =)