onsdag, juni 18, 2008

Plast i stora lass

En arbetskamrat till en annan;

- Annika, har du lust att komma på Tupperware-party i Juni?
- Ja! Vad kul! Jag kommer jättegärna!
Kommer förmodligen inte köpa nånting men det kan vara kul att se vad det handlar om.

Jag fick en liten lapp i min hand med tid, plats, anmälningsdatum och adress, utskriven och redigerad i word eller liknande. En inbjudan till "plastparty". Jag har aldrig var på Tupperwareparty och jag ville verkligen gå. Har jag blivit tant på allvar nu?

Ett par veckor senare var det dags. Hos värdinnan, som är en av mina medarbetare, hade alla redan anlänt, jag var sist. Det är ju ett event utenför jobbet och där behöver man inte vara punktlig, trodde jag. Ute på altanen möts jag av ett helt bord med färgglada plastgrejer. Tupperware-konsulenten ler på amerikanskt, ytligt vis och hälsar mig välkommen.

Konsulenten presenenterar sig självoch är otroligt hurtig och klämkäck när hos står där i sin rosa topp och demostrerar sina produkter och jag tänker;

-Vafan gör jag här.

Efter en halvtimmes demostration, känn och kläm får vi poroduktkatalogen i våra händer och det är nu det spårar ur. Det fanns tokigt mycket att välja på och så funktionella vissa grejer var! Jag som inte skulle köpa någonting gick därifrån med ett kvitto på en order för nära 900-lappen och mår kalasbra!

Fotnot.
ryktet har sagt at en konsulent tjänar ca 70% av försäljningen av produkterna. (Tro sjutton hon var så klämkäck och dan då!) Nån som kan konfirmera dessa uppgifter?

1 kommentarer:

Mia sa...

Haha! =) Så klockrent! Jag har inte heller varit på ett plastparty men har kollat i en katalog och sett hur många fiffiga saker det finns.