torsdag, november 10, 2005

...the cold november rain

Nej mocca är inte bra i regn. Inte ens om det är väskan vi pratar om. Hoppas den överlevde i alla fall. Duggregn är förädiskt. Du tror det inte regnar så mycket, för det gör det ju faktiskt inte, men efter att ha blivit dyngsur efter bara 3 minuter ute så undrar du hur. Jag är nog bara naiv och litar på att det där med duggregn är överdrivet, eller väldigt väldigt glömskt. Har inte pappa meteorolog lärt mig nånting? Fast lite regn är bra.. Då uppskattas solen mer när den visar sig.

Jag gillar ändå regnet. Det är skönt att gå ut i. Man får liksom vara för sig själv även fast det är männsikor omkring. Jag är ensam för alla andra springer runt och är fullt upptagna med att fly undan regnet som om det vore giftpilar. De lägger inte märke till mig. Jag är ju bara en i regnet. Osynlig. Sen har min Ipod ett magiskt sätt att förvandla alla öppna offentliga miljöer till de mest personliga och isolerande rum man kan tänka sig. Alla platser blir olika med olika musik, som om man får ett annat perspektiv på saker och ting tack vare musiken. Hm.. Jag kankse inte träffat personer vid fel tilfälle... utan vid fel musik... Nej den är nog lite långsökt.

Såg ett program på tv idag om man där det berättade om innehållet i varmkorv. Du som fortfarande äter korv kankse inte ska läsa nedanståde.... det är ritkigt illa alltså. Vanlig varmkorm innehåller till 45% köttrester (bara det är äcklig nog), resten består av konserveringsmedel och diverse vattenbindande medel. Kemikalier som inte alls är naturliga för kroppen. Snälla... Jag får rysningar bara jag tänker på det.

Kankse är skyldig att berätta nåt vackert efter det här som kompensation... men glöm inte att jag varnade först!

Vackert idag är Jeff Buckleys Hallelujah, efter att du lyssnat på den som kommer du garanterat inte att tänka på korv längre.

Gå ut i regnet nu! Det kankse aldrig mer kommer regna!


Jönköping
på bloggkartan.se

1 kommentarer:

Petter sa...

Hallelujah med Buckley är riktigt, riktigt bra ja! Jettie nästa vecka :)